Friday, April 30, 2010

Kisah Aku di Menengah Rendah...

Oleh sebab aku tak berapa terror tyme upsr...aku just melangkah daftar tyme 4 januari2005 kat sekolah yang hanya 2 km dari rumahku syurgaku....

Hahaha...happy gakla coz jumpak balik kengkawan yang masuk sekolah cina tyme sekolah rendah... contohnya... Ameerul Haqim... tapi, aku dok sat ja kat situ, tak sampai sebulan, aku dah pindah ke SMKKJ...nak tau? find sendiri...

Meerul pindah ikut ayah dya yang dah bercerai dengan mak dya ke Sarawak... Kalau aku tak silap, dya msuk private school untuk menengah rendah...

Aku tercangak gakla waktu hari first tuh...Nganga....tak kenal orang... DAn aku didaftarkan ke PKBM...wakakakaka...sesuatu yang tak pernah aku bayangkan... Takpalah...aku buat-buat macam okey...

tapi, best gila aktiviti dya... Dulu, aku pernah bercita-cita nak jadi pilot...Well.. Lepas tuh dah tukaqlah... Aku takmaulah jadi menda pelik macam tuh...Biaq Pian ja berusaha untuk jadi pilot...Yalah, kan...dya minat gila kat Emma tyme sekolah rendah dulu...teruja kot sebab ada perempuan yang sama tarikh lahir dengan dya...hahahaha...

Aku pun belajaqlah bersungguh-sungguh...catch-up balik maths dengan bi... wow...Aku rasa dulu aku suka main2 sangat kot... Sebenaqnya, mate dengan bi lagi senang dari science...aku yang gila sains lebih sebab boleh try menda pelik2...dan suka baca buku sains...mate malas buat latihan...bi...malas bukak kamus...sains was somting yang aku boleh main2mainkan...sebab tulah aku minat kot...

Tapi, aku dah try yang terbaek dan akhirnya, aku dapat! aku berjaya kekalkan top ten...you see bukan senang nak lawan ngan anak cina, kan? aku tak dakla jadi best student...top ten ja...

dan disebabkan aku dah jatuh cinta pada PKBM dan cikgu penasihat dya dah jatuh hati kat aku yang tak pernah monteng latihan nih...Cikgu dah masukkan aku sebagai salah seorang pelajar untuk daftar ke MTD....Hahahaha...aku memang happy gilerah tyme tuh...

Gila!! Happy sangat!! Aku boleh dekat dengan Najwa...Najwa...Najwa...Aku dapat rasakan apa yang dia rasa sebab setiap kali dya jadi apa-apa...aku akan rasa sakit dekat ulu hati...mula2 aku ingatkan aku ni ada penyakit apa...tapi, bak kata kata ummi...cubit paha kanan, paha kiri tersa sekali... Betul ka? untuk peribahasa...aku setuju....Tapi untuk praktikal...cuba try..kalau cubit paha kanan, paha kiri terasa sekali tu...mungkin hampa ada special abilitiesla kot...tak normal...hehehehe...

Aku memang study macam nak rak...takdaklah gila sangat...besa2ja...but yes..i do stay up...dengan frame gambar ummi, abah dan najwa teman aku...Najwa yang bagi semangat kat aku untuk dapatkan tawaran masuk MTD tuh...

Seriously...aku sangat-sangat bahagia...aku nak dkat dengan Najwa balik selepas hampir tujuh tahun kami dipisahkan...

Dan tarikh 1 Oktober segala-galanya terluah...aku hanya nampak Najwa...dan macam mana dya jawab pmr dalam keadaan macam tuh...Dan tarikh habis pmr...5 Oktober, abah faxkan surat cuti aku...

AKu kemas barang...Faiz tolong aku...Balik rumah, kemas semua barang2 dan aku naik bas dengan ummi dan adik menuju ke KL....minggu depan kan dah raya...kami celebrate kat kl...dengan najwa...semua family aku sampai KL malam raya...

Well...Alhamdulillah...aku score straight a...8 a lah maksudnya dan aku berjaya dapat tawaran ke MTD tuh... Tapi aku takpi daftar dan semua kawan2 aku aku cakap aku kat MTD sekali ngan ummi ngan abah aku sekali cakap macam tu kat orang kampung...

Memang semua kawan2...orang2 kampung ingat aku kat MTD...sebenaqnya, aku tak belajaq kat sana pun... ummi dan abah cuba menghilangkan stress yang maha hebat yang terpaksa aku lalui...pak long aku secara sukarela membiayai pengajian aku dan buat pertama kalinya, abah aku menerima bantuan dari keluarganya...semuanya sebab aku...

Aku terlalu stress...Aku hanya nampak wajah Najwa di mana2 sahaja...but she've gone...Sebab tu abah hantar aku ke Malaysia Timur dan tinggal ngan pak long aku kat sana...Pak long sanagat baik dengan aku...

Nak taulagi ceita aku? Nantikan post yang seterusnya...

4 comments:

Anonymous said...

amir~
hehehe :D
oohoooo dah berjinak-jinak ngn blog aeyy??
bnyk story skola dulu2 nmpk haha
follow la jgak blog aku ~ <3
oi bak number hp

Haziqah Yusra said...

salam..saya kan baru mlawat blog ni..erk,nk tnya..sapa najwa tu??n dy pergi mn??

Amir Najmi said...

safuan : aku dah follow pon blog hang...number aku dah bagi dalam fb...

sis-haneii : najwa tuh adik kembaq aku...dah meninggallah...

Haziqah Yusra said...

oic..sorii..