Wednesday, April 28, 2010

Kisah Aku...

Tangisan
Album : Kiasan Naluri
Munsyid : Amar
http://liriknasyid.com

Tangisan penuhi kesunyian
Berlinang air mnata ibu
Bersyukur kau lahir ke dunia
Sejak kecil engkau diasuh
Dibelai dimanja dan disayang
Agar harapan menjadi kenyataan

Siang malam tiada beza
Penat derita tidak dikira
Engkaulah yang pasti diutama
Walaupun nyawa menjadi taruhan

Betapa besarnya pengorbanan
Jasa mereka tiada ternilai
Kini kau pun telah dewasa
Usah diluka hati yang tua

Tiada yang lebih membahagiakan
Kecuali sekuntum doa penyeri hidup
Anak yang soleh itulah tandanya
Harta sejati yang amat berharga

Dan pada tarikh 8 Januari 1992, tepat jam 3.45 pagi, lahirlah seorang bayi lelaki seberat 3.34 kg yang diberi nama Ameer Najmi bin Haji Farid Redzuan.

Akulah tu..aku ni anak keempat dari enam orang adik beradik...

Keluarga aku terdiri daripada abah aku...Haji Farid Redzuan bin Megat Shahrul Nabihan..
ummi aku, Nik Fadzilah Baini binti Nik Jalalluddin ismail...
Along aku...Aiman Syazmil bin Haji Farid Redzuan...
Angah aku...Syamira Aqilah binti Haji Farid Redzuan..
Alang aku...Syafiqah Aimi binti Haji Farid Redzuan...
Achik aku...Amran Hasrif bin Haji Farid Redzuan...
Aku...
and last sekali adik aku yang bongsu dan manja...Syahirah Aulia binti Haji Farid Redzuan...

Well...abah aku kerja sebagai seorang cikgu dan akan pencen tahun depan...
ummi aku plak kerja buat nasi lemak...isi masa lapang katanya...
along aku dah kahwin pun...umur dya 30 sekarang....dia sekarang nih kerja sebagai seorang engineer dekat petronas...samala dengan isteri dya...nama isteri dya Husna binti Ghazali...anak depa yang cute tuh...Faris Akmal bin Aiman Syazmil....baru 3 tahun...
angah plak pulak tengah sambung phd dalam bidang sains...umur dya 28 tahun...kahwin awal nih...suami dya doktor...suami dya nama Muhammad Basri bin Hanif...anak depa dah dua orang pun...dua-dua perempuan...yang first Ariana Ilyani umur 4 tahun... yang second Adlina Iftitah umur 1 tahun setengah...
alang tengah tunggu nak sambung master kat russia hujung tahun nih... skrg tengah buat kerja sambilan jadi cashier kat tesco baru sp tuh.. dya buat master in econs kot...umur dya sekarang 25...
achik plak tahun kedua kat university of adelaide, australia dalam course farmacist...umur dya 21 tahun
adik aku form four dekat mrsm taiping...
aku? nanti aku cerita lagi...

0 comments: