Wednesday, April 28, 2010

Kisah kanak-kanakku...



Ni gambaq tyme aku tabika dulu. Walaupun bukan sekolah pertamaku (Sekolah pertama aku kat PASTI waktu aku umur 5 tahun...sambung 6 tahun, dan 7 tahun..)Hah dalam gambaq tuh..aku yang tengah...kira dari kanan atau kiri...aku yang number lima...

Aku tyme tuh ada enam orang kawan baek dan seorang musuh ketat...musuh ketat aku perempuan... kawan baek aku, seorang budak perempuan...act...dya kembaq aku...tapi dya dah meninggal 3 tahun yang lalu...nanti aku cita fasal dya plak...yang belah kiri gambaq tuh semua kawan baek aku...sorang lagi yang kat sebelah lagi aku tuh...
musuh ketat aku...(yang duduk) dua dari kiri gambaq tuh... yang hujung paling kiri gambaq tuh...kembaq aku... Syatirah Najwa nama dya...kembaq aku nih kawan baek ngan musuh ketat aku...ada lagi sorang budak pompuan...nama dya arisa hafni binti said iskandar...depa nih memang tomboy abeslah...kawan ngan budak laki...

Oleh sebab aku masok Pasti umur 5 tahun...tapi rasanya takdak apa yang best kot kat situ...so...kita cita fasal Tabika ja okey?

Aku melangkah masuk ke Tabika KEMAS Kg. BAru pada 10 Januari 1998...bersama-sama kembaq aku, Najwa...kengkawan aku...Meerul (Ameerul Haqim)...Pian (Suffian Shafiee)...Kimi (Luqman Hkimie)...Bee-An (Nabihan Ghadani) dan Acap (Asraf Daud)... Kat sana, cikgu yang ajaq kami tuh nama dia Cikgu Zaiton...kami panggey Cikgu Zai ja...

Aku pun diletakkan di meja bersama lima kawan-kawan aku... Najwa plak dok antara dua orang budak pompuan yang comey...tyme tuh memang nampak clash gila gak ah sebab Najwa pakai jeans dengan t-shirt...dengan rambut dya yang boycut tuh...memang nampak clash la dengan budak pompuan dua orang yang pakai baju kurung dengan cekak comel tuh...memang ayu gilala...

Ropa-ropanya indah khabar dari rupa ja...Hari pertama nampaklah baik...hari kedua...ropanya lagi boyish dari adik aku...nampak cam adik aku tuh baik gila...tapi takdakla baik pon...last sekali terpengaruh dengan adik aku sekali jadi boyish...masalahnya, bila dengan pompuan boleh pulak dya main elok2...dengan laki...huh depa ni kerja carik fasal ja...tambah2 lagi si emma tuh.. dahla cute giler si emma tuh (could not mention her real name or else i'll dead...)

Lepas tuh...mulalah kami bertengkar ari2 macam anjing dengan kucing...hahahaha...fasal laksa pun nak bertengkaq...yala...budak pandaila si emma tuh...congak2 memang otak dya geliga...

dya memang selalu jadi org pertama keluaq tiap-tiap hari...sebalum balik, cikgu zai selalu buat kuiz...sapa boleh jawap boleh balik...

so, sepanjang nak balik jalan tuh memang kami bertengkaqlah...aku suka kata dya sombong... dya suka kata aku nih mulut nak kena cili...hahahaha....tapi...dya baik sebenaqnya...

sampailah hari terakhir kami amek anugerah plus sijil... memandangkan nama aku sebelum nama dya memang kami bertengkaq gilala...tapi, nasib aku memang malang sebab telah menumpahkan kuah mee atas jubah mini konvo aku... nasib baik aku dah lepas naik...tapi rupa-rupanya aku kena naik sekali lagi untuk gantikan adik aku yyang tak sihat haritu...waa...macam mana ni?? dan tanpa aku sedari, ada seseorang bagi jubah dya kat aku dan orang tuh adalah emma...dan kami mulalah kawan baik...

0 comments: